1957 PLYMOUTH FURY a model 1/43 FRANKLIN MINT


 


 

Nový Plymouth Fury dostal v roce 1956 nejmodernější design. Čelní maska byla nízká a karosérii opticky rozšiřovaly i ocasní ploutve skloněné do stran. Jednou z charakteristických sériových barev byl elegantní slonově bílý lak. Trochu extravagance mu dodávaly zlatě metalizované hliníkové boční pruhy, které vzadu přecházely do agresivně zdůrazněné blatníkové ploutve. Také maska byla netradičně ve zlatém provedení, které signalizovalo luxus.

 

Mohutný motor měl objem 5 205 ccm s výkonem 290 koní při 5400 otáčkách za minutu a zrychloval auto za 11 vteřin na 100 km/h. Maximální rychlost byla 176 km/h. Plymouth Fury měl i novou automatickou převodovku TorqueFlite. Odpružení na torzních tyčích mu dávalo velmi dobré jízdní vlastnosti. Jen v roce 1956 Plymouth prodal 4485 automobilů řady Fury.


 



Popis modelu


Měřítko: 1/43; výrobce: Franklin Mint USA/China; vydán 1998, už se nevyrábí.

 

Karoserie: Kovový model má otvírací dveře a přední kapotu. Nárazníky, rámy všech oken a poklice jsou vyrobeny z kvalitně chromovaných plastových dílů. Na karoserii jsou i jako zvláštní chromové díly boční lišty, emblémy na předních blatnících i na zadní kapotě, lišty na zadních ocasních ploutvích, průduchy za přední kapotou a samozřejmě zrcátka. Do bočních lišt jsou vsazeny autentické zlaté pruhy. Přední a boční nápisy jsou sítotiskové. Přední světla jsou „skleněná“ a zadní jako zvláštní chromové díly s imitacemi červených brzdových a bílých parkovacích skel.

 

Čelní maska je z pozlaceného plechu s autentickými průduchy (leptaná technologie), kterými je jako u opravdového Plymouthu vidět až na chladič. Snad jediným malým ústupkem perfektní modelovosti jsou kliky dveří, které jsou provedeny jako nastříbřený výstupek celkového kovového odlitku dveří. Spáry kolem dveří jsou přijatelně velké vzhledem k tomu, že jsou otvírací. Na otvírací kapotě nejsou spára skoro rozeznatelné.

 

Interiér: přístrojová deska, volant i polstrování dveří jsou autenticky vybarvené i s chromovými kličkami a dalšími díly a lištami. Na sedačkách je vícebarevné vzorkovaní i originální kapsy a lišty na zadní straně opěradel.


 


 

Motor a podvozek: do velkých detailů provedený motor je složený z více barevně provedených dílů. Dominují mu zlaté kryty vzduchových filtrů a baterie s vybarvenými víčky na elektrolyt a kontakty. K chladiči vedou hadice a alternátor má řemeny. Rám podvozku je zhotoven jako samostatný kovový díl, do kterého jsou zasazeny bloky motoru, převodovky a výfuky. Nápravy mají všechny autentické díly pružin, vzpěr, diferenciálu atd. Na kovový rám je přišroubovaná kovová podlaha karoserie

 

 

Hodnocení modelu: Provedení 1957 Plymouth Fury je naprostou špičkou v měřítku 1/43. Snese srovnání i s kvalitními modely v daleko větším měřítku 1/18. Jde zároveň o jeden z nejzdařilejších modelů Franklin Mint, který jde v jemnosti detailů nad úroveň i většiny trochu masivněji pojatých aut tohoto výrobce. Jemnost detailního zpracování je plně srovnatelné s MiniChamps, ale Franklin Mint má navíc autentickou mohutnost. V provedení interiéru, motoru a podvozku se všemi zvlášť zhotovenými detaily náprav, motoru, kardanového hřídele atd. jde tento model vysoko nad MiniChamps a další výrobce v měřítku 1/43.


 


Model 1957 Plymouth Fury od firmy Franklin Mint lze sehnat v ceně asi za $80, nebo 1750 Kč.


 


 


SEZNAM MODELŮ 1/43 FRANKLIN MINT NAJDETE >> ZDE


 


Alexandr Pícha


 

Kontakt na autory článku je v rubrice O webu. Všechny texty a fotografie podléhají autorským právům a je možné je použít s uvedením linku na server www.diecast.cz u každé fotografie nebo citace. Jinak jen se souhlasem www.diecast.cz .

Následujte nás:

Alexandr Pícha

Editor studia Miramis. Autor publikací Velká kniha o modelech MATCHBOX Models of Yesteryear 1956–1972 (s Liborem Mikšem) a Collector's Guide to MATCHBOX Models of Yesteryear 1956–1972 (s Pavlem Lagnerem). Autor oficiálního katalogu Abrex 2018/2019.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *