První várka novinek Abrexu – Škoda 120 L Policie ČSFR, Vojenská dopravní policie a TAI – byla vyprodaná za dvě hodiny. Připravuje se další

Aktualizace 12. 2. 2020: Málokdo čekal takovou smršť, když Abrex v úterý vydal modely policejních vozů 1984 Škoda 120 L z let 1990 a 1991, kdy socialistická Veřejná bezpečnost a složky ČSLA procházely transformací. Stovky těchto modelů 1:43 se na webech Abrexu a Model DEPO vyprodaly za dvě hodiny. E-Shop Model DEPO si navíc uřízl ostudu, když chybou v zadání jeho systému šly zakrátko jeho objednávky do mínusu, tedy pod množství, které bylo k dispozici. Stejně rychle se vyprodaly i modely 2013 Škoda Rapid Spaceback – Dopravní podnik hl. města Prahy „NEHODY“ Rally.

Nová verze modelu – 1984 Škoda 120 L v imatrikulaci Tankové a automobilní inspekce TAI z let 1990 až 1991. Tyto vozy ve skutečnosti neměly volací znaky na střeše a proto je nemá ani model Abrex 1:43.

Nové verze modelů postihují období transformace v roce 1990, kdy se v dílnách policie a armády přeznačovaly služební vozy z doby nedávného socialismu. Na bílých kapotách a dveřích žlutooranžových škodovek, žigulíků a avií se zpravidla jen zabílily nápisy VB a přes šablonu se nastříkaly nové nápisy POLICIE a další odvozené imatrikulace. Takto označené oranžovo-bílé policejní vozy jezdily zhruba do přelomu let 1990 až 1991. Pak se policejní auta stříkala celá bílou barvou a na boky přišel zelený pruh. Nápisy imatrikulace byly opět černé.

Sledujte novinky a recenze kovových modelů na Facebooku Model DEPO.

Asi nejvyhledávanější bude verze modelu 1984 Škoda 120 L v imatrikulaci federální Policie ČSFR z roku 1990. Model má i odpovídající volací znak na střeše.
Výroba v čínských provozech Abrexu i v Česku

Nové modely, nebo přesněji řečeno nové verze modelů, vznikly kombinovaným způsobem výroby. Polotovary modelů bez nápisů a dalších imatrikulací vyrobil Abrex v svých provozech v Dogguanu. V Česku pak podle historické dokumentace vyrobil obtisky a aplikoval je ve svém provozu v Divišově.

V devadesátých letech byly ještě barvy Vojenské policie stejné jako barvy vozů Policie ČSFR a později ČR. Rozdělily se až v roce 2008, kdy státní policie ČR přešla na stříbrnou metalízu se žlutými a modrými pruhy. Vozy Vojenské dopravní policie neměly volací znaky na střeše, a nemá je proto ani model Abrex 1:43

Modely nových verzí 1984 Škoda 120 L, 2012 Škoda Rapid a 2018 Škoda R5 vycházejí v omezeném množství. Podle vyjádření Abrexu ale nejde o limitované edice. Omezené množství je dané tím, že jde o dočerpávání zásob modelů určených pro zvláštní verze. Tyto modely se ale mohou objevit i později v dalších reedicích. V každém případě je sympatické, že Abrex nezvedl u takto atraktivních modelů ceny. Všechny policejní verze Škody 120 L ve velikosti 1:43 stojí 545 Kč a Škoda Rapid Spaceback NEHODY Dopravní podnik (DP) hl. města Prahy dokonce jen 495 Kč.

Asi nejvyhledávanější bude verze modelu 1984 Škoda 120 L v imatrikulaci federální Policie ČSFR z roku 1990. Model má i odpovídající volací znak na střeše.
2013 Škoda Rapid Spaceback 1:43 v provedení pohotovostního vozu Dopravního podniku hl. města Prahy. Tyto vozy mají jako jedny z mála výjimku ze zákona a mohou používat modré majáky, určené jinak jen pro policii, hasiče, záchranky a další bezpečnostní složky ministerstev vnitra a obrany.
ČLÁNEK V PŘÍPRAVĚ – HOTOVÝ BUDE DO HODINY 🙂
Následujte nás:

Alexandr Pícha

Editor studia Miramis. Autor publikací Velká kniha o modelech MATCHBOX Models of Yesteryear 1956–1972 (s Liborem Mikšem) a Collector's Guide to MATCHBOX Models of Yesteryear 1956–1972 (s Pavlem Lagnerem). Autor oficiálního katalogu Abrex 2018/2019.

3 komentáře: „První várka novinek Abrexu – Škoda 120 L Policie ČSFR, Vojenská dopravní policie a TAI – byla vyprodaná za dvě hodiny. Připravuje se další

  • 12. 2. 2020 (15:03)
    Permalink

    „V roce 1990 se v dílnách tehdy novopečené policie přeznačovaly služební vozy z doby nedávného socialismu. Na bílých kapotách a dveřích žlutooranžových škodovek, žigulíků a avií zpravidla mechanici jen zabílili nápisy VB a přes šablonu nastříkali nové nápisy POLICIE, VOJENSKÁ POLICIE, TAI a další odvozené imatrikulace. Takto označené oranžovo-bílé policejní vozy jezdily zhruba do přelomu let 1990 až 1991. Pak se policejní auta stříkala celá bílou barvou a na boky přišel zelený pruh. Nápisy imatrikulace byly opět černé.“

    Tohle je dost nepřesné, mírně řečeno. Doporučil bych si před psaním článku o používaných barvách služebních vozidel zjistit základní fakta.
    Jednak vozidla Vojenské policie nemají s dílnami Služeb Ministerstva vnitra (policie) vůbec nic společné – tam je rozhodně neupravovali – stejně jako Vojenská policie nemá nic společného s policí státní (ani s jejím předchůdcem VB). A hlavně se její vozidla přestříkávala právě z TAI na Vojenskou dopravní policii, protože v tu se Tanková a Automobilová Inspekce přetransformovala. 😉

    Reagovat
  • 12. 2. 2020 (21:40)
    Permalink

    Proč je tady možnost vkládat komentáře, když je stejně mažete?

    Reagovat
    • 12. 2. 2020 (22:21)
      Permalink

      Zdravím, jsou tam jen tyto dva komentáře. Slovosled v článku byl matoucí, samozřejmě, že se v policejní dílně nepřemalovávaly vojenské vozy. Dík za upozornění, už jsem to zjednodušil. Auta pak přestříkávaly policie i armáda na podobný „německý“ mustr – bílé auto se zelenými pruhy.

      Reagovat

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *