NOVINKA: 1937 Škoda Popular Monte Carlo 1:18 od iScale – sázka na stoprocentně věrné provedení

AKTUALIZACE 27. 12. 2019: První prosincový týden už dodá iScale pro Model DEPO model Škoda Popular Sport Monte Carlo ve velikosti 1:18. Historicky autentická „osmnáctina“ nejkrásnější prvorepublikové sportovní škodovky vznikla na přímou objednávku automobilky Škoda Auto. Nákresy pro vývoj modelu byly zaměřené podle skutečného vozu Škoda Popular Monte Carlo. A tato verze modelu od iScale je zhotovená v černé barvě, ve které se skutečný Popular Monte Carlo nejčastěji lakoval a ve které zachoval i v mladoboleslavském Muzeu Škoda.

Model jsme dostali k recenzi z Aachenu od iScale, ještě než ho německý prodejce oficiálně uvede na trh. Pro e-Shop Model DEPO se také podařilo zajistit předprodej modelu s desetiprocentní slevou. Model si můžete předobjednat na našich stránkách a můžete si ho i prohlédnout v provozovně Model DEPO v Praze Libni.

Cena Modelu

V probíhající zaváděcí kampani stojí předobjednávka modelu 1997 Kč nebo 79,95 EUR. Od 1. prosince 2019 se bude Škoda Popular Monte Carlo od iScale prodávat za 2197 Kč nebo 84,95 EUR. Na e-Shopu Model DEPO se cena v EUR může nepatrně lišit v závislosti na mírných výkyvech kurzu EUR vůči Kč.

Model „1937 Škoda Popular Monte Carlo“ 1:18 je přednostně v našem e-Shopu.
Objednávky na Model DEPO do 30. listopadu 2019 se slevou 10 % !

Základní charakteristika

Automobily z období Československa se v měřítku 1:18 objevují v programu výrobců modelů zřídka. iScale vyrobil model Škoda Popular Sport Monte Carlo jen v nevelké edici dvou až tří tisíc kusů pro potřeby automobilky Škoda Auto a doplňkově hlavně pro německý a český trh.

Model Popularu Monte Carlo ve velikosti 1:18 od iScale je zhotovený klasickým způsobem – kovová karoserie je odlitá ze zinkové slitiny, další díly jsou vyrobené z plastů a průhledného plexiskla, pneumatiky z měkčeného plastu, který nepuchří jako standardní guma. Nárazníky a další „chromované“ díly jsou pokovené elektrickou vaporizační metodou z lesklým hliníkem.

Sledujte novinky a recenze kovových modelů na Facebooku Model DEPO.

Model iScale nemá otevírací dveře a kapoty, jedinými pohyblivými komponenty jsou otáčející se kola a zatáčecí přední náprava i s volantem. Proto také model iScale nesrovnáváme s fantastickým modelem Abrex 1:18 – Škoda Popular Sport Monte Carlo, který Abrex vyráběl ve třech barvách. Takové srovnání by nebylo korektní, protože tato osmnáctina Abrexu patří do vyšší kategorie modelů s otevíracími dveřmi i přední kapotou a má vymodelovaný mimo jiné i motor. Srovnání by navíc už dnes postrádalo praktický účel, protože Abrex tento model vyrobil před deseti lety a dnes už je beznadějně vyprodaný.

Srovnání modelu se skutečným vozem

Určitě má ale smysl srovnat Popular Monte Carlo od iScale se skutečným vozem, protože v téhle sběratelské kategorii je kritérium modelové věrnosti nejdůležitější. V tomto směru iScale plní toto nejdůležitější kritérium asi nejvíc možným způsobem – tato černá verze je vyrobená přesně podle existujícího skutečného vozu v Muzeu Škoda. Autentický je nejenom černý lak modelu, ale také vnitřní interiér provedený především v béžové barvě, stejně jako kožené sedačky a polstrování dveří na skutečném Popularu Monte Carlo.

Škoda Popular Monte Carlo v podání iScale je standardně až lépe standardně provedený model. Ve své cenové kategorii je zhotovený v lepším standardu jak po modelové, tak po dílenské stránce.

Celkový vzhled modelu působí solidně věrně. iScale má samozřejmě jednodušší východisko v tom, že jeho model nemá otevírací součásti, takže nemusí řešit problémy s neautenticky vystupujícími panty a držáky ani úhel otevírání a netěsnící doléhání dveří a kapoty.

1937 Škoda Popular Sport Monte Carlo
• koncepce optimálního rozložení hmotnosti pro sportovní jízdu: motor vpředu, třístupňová převodovka ve společné skříni s rozvodovkou, pohon zadních kol
• motor: vodou chlazený „spodový“ čtyřválec SV o objemu 1 385 ccm, výkon 31 koní
• podvozek: páteřový rám s centrální rourou, vpředu rozvidlený pro umístění motoru. Obě nápravy se samostatně zavěšenými koly odpružené příčným listovým perem
• brzdy hydraulické (na standardním Popularu byly mechanické)
• karoserie: klasická konstrukce s dřevěnou kostrou a plechovými panely, verze coupé nebo roadster
• maximální rychlost 120 km/h, průměrná spotřeba 9–10 litrů na 100 kilometrů

Klasickým „obtížnostním“ prvkem je na karoserii sportovní Škody Popular efektní mřížování přes přední světlomety a chladič. To zvládl iScale zhotovit modelově věrně obdobně jaké před lety Abrex, mřížování je plně prostupné a kvalitně „pochromované.

Jedinou výtku je možné mít vůči mřížkám na bocích přední kapoty. Ty nejsou prostupné, rastrování je na nich jen vymodelované reliéfem a působí proto víc chromově než ve skutečnosti. Doporučujeme proto, aby zkušený modelář toto místo jemně zalil modelářskou patinovací černou barvou. Mřížka pak bude působit jako ve skutečnosti.

Prolamované disky kola modelu iScale jsou vylisované z tvrdého plastu, ve věrné podobě s prostupnými oválnými otvory podél ráfků, pneumatiky jsou odlité z měkčeného plastu. Disky působí autenticky, jako by byly nastříkané barvou, pneumatiky vypadají jako z gumy a mají také správný tvar jako klasické „diagonálky“ ze třicátých let.

Celkové hodnocení

Škoda Popular Monte Carlo 1:18 od iScale může být základním kamenem ve sbírce československých automobilů, ale může vhodně doplňovat i model Popularu Sport Monte Carlo od Abrexu, pokud ho máte v jiné barvě.

Pro svůj nádherný, na svou dobu avantgardním design, je Škoda Popular Monte Carlo jedním z našich nejslavnějších prvorepublikových automobilů. Nebyl to přitom jen koncept pro autosalony, ale mladoboleslavská Škodovka vyrobila na svou dobu slušné množství 72 těchto sportovních vozů. Jejich majitelé je na našich silnicích nijak nešetřili, a tak se jich dodnes zachovalo jen pár. A taková legenda nemůže ve sbírce českého a slovenského sběratele chybět.

Následujte nás:

Alexandr Pícha

Editor studia Miramis. Autor publikací Velká kniha o modelech MATCHBOX Models of Yesteryear 1956–1972 (s Liborem Mikšem) a Collector's Guide to MATCHBOX Models of Yesteryear 1956–1972 (s Pavlem Lagnerem). Autor oficiálního katalogu Abrex 2018/2019.