Y-7C 1912 Rolls Royce

 

Měřítko 1/48                                                                            Roky výroby: 1974 – 1984

 








Y-7C Ve standardním provedení na nových kolech. Na mnoha Rollsech z tohoto období trpí červená střecha známkami koroze, zřejmě důsledkem nějaké technologické chyby. Držák rezervy je sice upravený, ale stále pěkně tvarovaný.

Dostupnost: Pomineme-li zlaté modely na starých kolech, jež se popisují v článku o starších verzích, je jednoznačně nejdražší stříbrná verze na nových plastových kolech. MICA mu udělila hodnocení Rare, ale zasloužil by si Very Rare. Diskutabilní je zlatý model se zelenou maskou, který MICA sice hodnotí jako Extremely Rare, ale jedná se pouze o jinou barvu plastu. Několik Difficult verzí se liší pouze jinýni než standardními koly.

 

Popis modelu: pro nová širší kola  bylo nutno upravit držák rezervy. Zvětšila se jeho hloubka a zmizely boční zachycovací výstupky,a le stále byl pěkně tvarovaný. Později zřejmě vznikly s tímto dílem komplikace, takže se držák změnil na jednoduchý buben. V roce 1977 se začal vyrábět hasičský vůz Y-6D Rolls Royce Fire Engine a konstruktéři pro něj využili spodek s blatníky z modelu Y-7C. Nápis na spodku pod zadní osou se změnil na Y-6 & Y-7.

 

Barva modelu: velmi cenný model se starou barevnou kombinací stříbrná karoserie a červená střecha s blatníky má stále tmavě červené plasty a musel vzniknout někde v rozmezí let 1973-74.

 

První oficiální verze na nových kolech z roku 1974 má karoserii tmavě zlatou a upravený tvarovaný držák rezervy. Plasty jsou již většinou černé, zbytek stejný jako dříve. Stříbrná 12ti paprsková kola nesou obruče bez bílého lemu. Pozdější verze mají již rezervu na bubnu a také spodek s nápisem Y-6 & Y-7.

 

V roce 1979 se vedení firmy konečně rozhodlo stříkat karoserii modelu autentickou žlutou barvou. Barva střechy a blatníků se změnila na černou, plasty stále zůstaly také černé. Standardně se montovala červená 12ti paprsková kolečka a pneumatiky s bílým lemem.

 








Vlevo velmi vzácný model se stříbrnou karoserií a novými koly. Pozdější zlatý model uprostřed již má rezervu nasazenu na zjednodušeném bubnu anení nijak vzácný. Barva střechy je znatelně světlejší. Vpravo poslední provedení s autentickou žlutou karoserií je také velmi běžné.

 

Krabičky:  Zlaté Rollsy patří do krabiček woodgrain typu H1 a H2. Žluté se prodávaly ve slámových boxech I1I4.

 

Další informace naleznete u popisu starších verzí.

  


text a foto Libor Mikš


Všechny texty a fotografie podléhají autorským právům a je možné je použít s uvedením linku na server www.diecast.cz u každé fotografie nebo citace. Jinak jen se souhlasem www.diecast.cz.

Následujte nás:

Alexandr Pícha

Editor studia Miramis. Autor publikací Velká kniha o modelech MATCHBOX Models of Yesteryear 1956–1972 (s Liborem Mikšem) a Collector's Guide to MATCHBOX Models of Yesteryear 1956–1972 (s Pavlem Lagnerem). Autor oficiálního katalogu Abrex 2018/2019.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *