Nejznámější československá a česká automobilová značka. Představovala vždy hlavně masově vyráběné solidní osobní vozy nižší a nižší střední třídy. Do vzniku komunistického režimu ale vyráběla auta všech tříd, včetně sportovních nebo luxusních a reprezentativních vozů nejvyšší třídy.
Automobilová značka Škoda vznikla poté, co Škodovy závody v Plz...
Nejznámější československá a česká automobilová značka. Představovala vždy hlavně masově vyráběné solidní osobní vozy nižší a nižší střední třídy. Do vzniku komunistického režimu ale vyráběla auta všech tříd, včetně sportovních nebo luxusních a reprezentativních vozů nejvyšší třídy.
Automobilová značka Škoda vznikla poté, co Škodovy závody v Plzni, strojírenský koncern Akciová společnost, zakoupil v roce 1925 mladoboleslavskou automobilku Laurin & Klement. Automobilům propůjčil značku Škoda, kterou do té doby používal na jiné strojírenské výrobky. Poválečný režim koncern znárodnil a mladoboleslavskou automobilku přejmenoval na Automobilové závody, národní podnik (AZNP). Sídlo společnosti a středisko vývoje a výroby automobilů zůstalo v Mladé Boleslavi. Pobočné závody vznikly ve Vrchlabí, Kvasinách a později i Trnavě a Bratislavě. Značku Škoda komunistický režim naštěstí zachoval. Při privatizaci zakoupil v roce 1991 "mladoboleslavskou" škodovku německý koncern Volkswagen Group a proměnil ji v ŠKODA AUTO, a.s. Výrobu škodovek postupně rozšířil i do Polska, Číny, Indie, Ruska i do Německa.
Model proslulé "Stejšny" ze závodu AZNP ve Vrchlabí v tovární úpravě pro socialistickou Veřejnou bezpečnost. 1964 Škoda 1202 v barvách a imatrikulaci, kterou používal Sbor národní bezpečnosti (SNB) komunistického režimu na vozech Veřejné bezpečnosti v 60. a 70. letech. Vozy Veřejné bezpečnosti měly modrou barvu s bílým červeně lemovaným pruhem zhruba...
Proslulá "Stejšna" ze závodu AZNP ve Vrchlabí.1964 Škoda 1202 v barvách sanitky Městského ústavu národního zdraví v Brně VÍCE O MODELU: Recenze na Model DEPO Kovový model značky Abrex ve velikosti 1:43 Balení: černý podstavec se jménem vozu, průhledná plexivitrínka, kartonový přebal
Škodovka, ve které jsme nejčastěji jezdili za socialismu. Toto auto se poprvé dalo někdy koupit v tehdejší Mototechně nebo prodejně Škoda i bez delšího pořadníku, pokud jste netrvali na konkrétní barvě. Typ 742, označovaný také jako "M", byl poslední větší modernizací "embéčka" s motorem vzadu. Oproti předchozí užší Škodě 105/120 označované jako "užovka"...
Poslední model škodovky řady 100/110 v imatrikulaci Veřejné bezpečnosti z roku 1975.Škoda 110 L se vyráběla do roku 1977, takže se dostala do žlutooranžovo-bílé barevné kombinace VB jen v menším množství hlavně na Slovensku, resp. v Slovenké socialistické republice (součást ČSSR).Na Slovensku se dochovala dokumentace vozech Škoda 110 L, které takto v roce...
Klasický výjezdový a velitelský automobil tzv. Požární ochrany (hasiči) z doby socialismu. Imatrikulace, kterou hasiči zavedli v roce 1976. Tento vůz také často zabezpečoval průjezd městem těžkým hasičským cisternám. Typ 742, označovaný také jako "M", byl poslední větší modernizací "embéčka" s motorem vzadu. Oproti předchozí užší Škodě 105/120 označované...
Standardní auto Veřejné bezpečnosti za socialismu. "Esenbáci" neměli škodovky příliš v oblibě, protože v zimě topily méně než "žigulíky" (sovětský licenční Fiat) a bylo v nich trochu méně prostoru. Typ 742, označovaný také jako "M", byl poslední větší modernizací "embéčka" s motorem vzadu. Oproti předchozí užší Škodě 105/120 označované jako "užovka" mělo...
2004 Škoda Octavia II sedan a 2004 Škoda Octavia II Combi byly prvními modely společnosti Abrex. Vyvíjel je ve vývojovém centru Škodovky v mladoboleslavské Česaně souběžně s vývojem skutečného vozu Octavia II, který automobilka ŠKODA AUTO představila v roce 2004 v Paříži.Historicky věrné provedení a barva.Velikost: 1:43 Výrobce: Abrex, s.r.o....
Škodovka, ve které jsme jezdili za socialismu. Toto auto se poprvé dalo někdy koupit v tehdejší Mototechně nebo prodejně Škoda i bez delšího pořadníku, pokud jste netrvali na konkrétní barvě. Typ 742 byl poslední větší modernizací "embéčka" s motorem vzadu. První vozy 105/120 vyráběné v letech 1976 až 1983 byly označované jako "užovka". V roce 1984 je...
1988 Lada 2105 VFTS − JZD Slušovice, č. 1 − Rallye Vltava − Václav Blahna & Petr Schovánek − IXO 1:43 Velikost: 1:43 Výrobce: IXO Models Materiál: kov a doplňky z plastu Balení: černý podstavec se jménem vozu, průhledná plexivitrínka, kartonový přebal
Model policejní patroly je zhotovený podle vozů Škoda Rapid ukrajinské policie. V roce 2017 ukrajinské ministerstvo vnitra zakoupilo pro Národní policii Ukrajiny a pro dopravní hlídky 150 vozů Škoda Rapid. V té době už ukrajinská policie používala stovky vozů Škoda Octavia I, II a II FL. LIMITOVANÁ EDICE 50 ks - certifikátem je přebal vitrínky, který je...
Výrobce modelu: Autocult pro Automodels Velikost: 1:43 Model: resin Balení: podstavec se jménem vozu, plexi vitrínka, designový kartonový přebal
Úspěšný nástupce legendární Škody 130 RS − Škoda 130 L v tovární verzi Historicky věrné provedení a barva Výrobce: IXO Models Velikost: 1:43 Model: kov a plast Balení: podstavec se jménem vozu, plexi vitrínka, edesignový kartonový přebal, igelitový ochranný obal krabičky
Úspěšný nástupce legendární Škody 130 RS − Škoda 130 L v tovární verzi Historicky věrné provedení a barva Výrobce: IXO Models Velikost: 1:43 Model: kov a plast Balení: podstavec se jménem vozu, plexi vitrínka, edesignový kartonový přebal, igelitový ochranný obal krabičky
První ostrý start tehdy nového vozu Škoda Favorit 136 L v rally Historicky věrné provedení a barva Výrobce: IXO Models Velikost: 1:43 Model: kov a plast Balení: podstavec se jménem vozu, plexi vitrínka, edesignový kartonový přebal, igelitový ochranný obal krabičky
První ostrý start tehdy nového vozu Škoda Favorit 136 L v rally Historicky věrné provedení a barva Výrobce: IXO Models Velikost: 1:43 Model: kov a plast Balení: podstavec se jménem vozu, plexi vitrínka, edesignový kartonový přebal, igelitový ochranný obal krabičky
Model poslední škodovky klasické koncepce s motorem vpředu a s náhonem na zadní kola Kovový model značky IXO ve velikosti 1:43 Balení: černý podstavec se jménem vozu, průhledná plexivitrínka, kartonový přebal Exkluzívní modely, které jinde neseženete,najdete v našem e-Shopu: MD/Chytré kostky: www.chytrekostky.cz ▪ společné poštovné při nákupu v obou...
Velikost: 1:43 Výrobce: IXO Models Materiál: kov (zinková slitina ZAMAC) a doplňky z plastu Země výroby: Čína Balení: černý podstavec se jménem vozu, průhledná plexivitrínka, kartonový přebal
Těžký nákladní automobil Škoda 706 vyvinula ve 30. letech mladoboleslavská Škodovka. V roce 1945 se jeho výroba přesunula do dalších závodů v Československu. Název 706 vznikl složením číslic 70 (nosnost 70 metráků) a 6 (6 válců motoru). R přidané po válce znamená "Rekonstruovaná". A díky členité masce v "americkém stylu" se náklaďáku říkalo "Krokodýl....
Nejnovější generace úspěšných vozů Fabia mladoboleslavské Škodovky. Barva a autentické provedení certifikované automobilkou Škoda Auto. Výrobce modelu: Norev, France Velikost: 1:43 Model: kov a plast Balení: podstavec se jménem vozu, plexi vitrínka, designový kartonový přebal VYUŽIJE VÝHOD SPOLEČNÉHO NÁKUPU v našem partnerském e-Shopu: Model DEPO -...
Nejnovější generace úspěšných vozů Octavia mladoboleslavské Škodovky. Barva a autentické provedení certifikované automobilkou Škoda Auto. Výrobce modelu: Norev, France Velikost: 1:43 Model: kov a plast Balení: podstavec se jménem vozu, plexi vitrínka, designový kartonový přebal VYUŽIJE VÝHOD SPOLEČNÉHO NÁKUPU v našem partnerském e-Shopu: Model DEPO...
Nejnovější generace úspěšných vozů Octavia mladoboleslavské Škodovky. Barva a autentické provedení certifikované automobilkou Škoda Auto. Výrobce modelu: Norev, France Velikost: 1:43 Model: kov a plast Balení: podstavec se jménem vozu, plexi vitrínka, designový kartonový přebal VYUŽIJE VÝHOD SPOLEČNÉHO NÁKUPU v našem partnerském e-Shopu: Model DEPO...
Ve své době moderní autobus trambusové koncepce, který vyvinula mladoboleslavská Škodovka. Po znárodnění automobilky ale komunistický režim výrobu Mladé Boleslavi odebral a přesunul ji do znárodněného podniku Avia. Autobus Škoda 706 RO (Rekonstruovaný Omnibus) byl odvozeny od nákladního vozu Škoda 706 R, shodný s ním měl motor a některé další části...
Škoda Octavia je designově asi nejkrásnější "obyčejná" škodovka vyráběná za komunistického režimu. Díky svým líbivým křivkám a přijatelné ceně se Octávia dobře prodávala i na Západě. Boleslavský AZNP jich ale nedokázal vyrábět tolik, aby se stala kýženým "lidovým" vozem pro pracující lid. Tehdejší Československé automobilové závody (ČAZ) proto hledaly...
Barva a autentické provedení certifikované automobilkou Škoda Auto. Výrobce modelu: Norev, France Velikost: 1:43 Model: kov a plast Balení: podstavec se jménem vozu, plexi vitrínka, designový kartonový přebal VYUŽIJE VÝHOD SPOLEČNÉHO NÁKUPU v našem partnerském e-Shopu: Model DEPO - Chytré kostky www.chytrekostky.czjedno společné poštovné slučuje...
Barva a autentické provedení certifikované automobilkou Škoda Auto. Výrobce modelu: Norev, France Velikost: 1:43 Model: kov a plast Balení: podstavec se jménem vozu, plexi vitrínka, designový kartonový přebal VYUŽIJE VÝHOD SPOLEČNÉHO NÁKUPU v našem partnerském e-Shopu: Model DEPO - Chytré kostky www.chytrekostky.czjedno společné poštovné slučuje...
Ve své době moderní autobus trambusové koncepce, který vyvinula mladoboleslavská Škodovka. Po znárodnění automobilky ale komunistický režim výrobu Mladé Boleslavi odebral a přesunul ji do znárodněného podniku Avia. Autobus Škoda 706 RO (Rekonstruovaný Omnibus) byl odvozeny od nákladního vozu Škoda 706 R, shodný s ním měl motor a některé další části...
Věrné provedení odpovídající skutečnému vozu Výrobce: IXO Models Velikost: 1:43 Model: kov a plast Balení: originální vitrínka s čirým plexikrytem, podstavec se názvem vozu, designová okénková krabička
Nejstarší verze Škoda 1203 ROL (valník se sundavací plachtou), která se vyráběla od roku 1969 v pobočném závodě AZNP Vrchlabí. Verze s vystouplými klikami. Vysoce detailně provedený model: kovové stěrače, kliky, zadní světla atd. jako samostatné díly. Unikátně provedený podvozek s mnoha samostatnými díly jako kardanka, rozvodovka, pérování, nápravy,...
TAZ Š-1203 ROL (valník se sundavací plachtou) se vyráběla od roku 1982 ve státním podniku Trnavské automobilové závody ve Slovenské socialistické republice (ČSSR), poté co tam byla přesunutá výroba z pobočného závodu AZNP Vrchlabí. Verze s hranatými černými nárazníky a skříňkou na nářadí z boku vozu na podvozkovém rámu. Vysoce detailně provedený model:...
Model první škodovky s celokovovou karoserií. Využívali ho hlavně funkcionáři komunistického režimu na úrovni krajů a okresů, ředitelé větších podniků, ale i StB. Velká část sedanů šla na vývoz. K obyčejným lidem se tyto škodovky dostaly, až když je stranické a státní orgány vyřadily jako ojeté. Model s kovovými stěrači z detailně leptaného kovu...