Nejznámější československá a česká automobilová značka. Představovala vždy hlavně masově vyráběné solidní osobní vozy nižší a nižší střední třídy. Do vzniku komunistického režimu ale vyráběla auta všech tříd, včetně sportovních nebo luxusních a reprezentativních vozů nejvyšší třídy.
Automobilová značka Škoda vznikla poté, co Škodovy závody v Plz...
Nejznámější československá a česká automobilová značka. Představovala vždy hlavně masově vyráběné solidní osobní vozy nižší a nižší střední třídy. Do vzniku komunistického režimu ale vyráběla auta všech tříd, včetně sportovních nebo luxusních a reprezentativních vozů nejvyšší třídy.
Automobilová značka Škoda vznikla poté, co Škodovy závody v Plzni, strojírenský koncern Akciová společnost, zakoupil v roce 1925 mladoboleslavskou automobilku Laurin & Klement. Automobilům propůjčil značku Škoda, kterou do té doby používal na jiné strojírenské výrobky. Poválečný režim koncern znárodnil a mladoboleslavskou automobilku přejmenoval na Automobilové závody, národní podnik (AZNP). Sídlo společnosti a středisko vývoje a výroby automobilů zůstalo v Mladé Boleslavi. Pobočné závody vznikly ve Vrchlabí, Kvasinách a později i Trnavě a Bratislavě. Značku Škoda komunistický režim naštěstí zachoval. Při privatizaci zakoupil v roce 1991 "mladoboleslavskou" škodovku německý koncern Volkswagen Group a proměnil ji v ŠKODA AUTO, a.s. Výrobu škodovek postupně rozšířil i do Polska, Číny, Indie, Ruska i do Německa.
Novější vylepšená originální verze s tampo printem (starší měly vodní obtisky) Autentické barvy a další detaily. Velikost: 1:43 Výrobce: Abrex, s.r.o. Materiál: kov a doplňky z plastu Balení: černý podstavec se jménem vozu, průhledná plexivitrínka, kartonový přebal
Model je vyrobený podle skutečného vozu, jsou na něm věrné barvy a další detaily. Velikost: 1:43 Výrobce: Abrex, s.r.o. Materiál: kov a doplňky z plastu Balení: černý podstavec se jménem vozu, průhledná plexivitrínka, kartonový přebal
Předprodukční surový vzorek modelu s nenalakovanými a nepochromovanými díly LIMITOVANÁ EDICE 500 ks Velikost: 1:43 Výrobce: Abrex, s.r.o. Materiál: kov a doplňky z plastu Balení: černý podstavec se jménem vozu, průhledná plexivitrínka Abrex Model kompletně vyrobený v České republice
Výrobce modelu: Abrex, s.r.o. Velikost: 1:43 Model: kov a plast Balení: podstavec se jménem vozu, plexi vitrínka, designový kartonový přebal
Nejúspěšnější československý soutěžní vůz − Škoda 130 RS S touto stotřicítkou s číslem 54 Svatopluk Kvaizar s Kotkem v Rallye Monte Carlo 1977 nedojeli. Komunistické vedení AZNP dlouho tvrdilo, že se při soutěži prorazila vana motoru stotřicítky o kámen, vytekl olej a motor se následně zadřel. Ve tskutečnosti byla kliková hřídel motoru přišroubovaná...
Nejúspěšnější československý soutěžní vůz − Škoda 130 RS S touto stotřicítkou s číslem 44 skončili Zapadlo a Motalem druzí ve třídě A2 do 1300 ccm v Rallye Monte Carlo 1977. Historicky věrné barvy, nápisy, poznávací značky a další detaily. Velikost: 1:43 Výrobce: Abrex Materiál: kov a doplňky z plastu Originální balení: černý podstavec se jménem vozu,...
Nejúspěšnější československý soutěžní vůz − Škoda 130 RS S touto stotřicítkou s číslem 44 skončili Zapadlo a Motalem druzí ve třídě A2 do 1300 ccm v Rallye Monte Carlo 1977. Historicky věrné barvy, nápisy, poznávací značky a další detaily. Velikost: 1:43 Výrobce: Abrex Materiál: kov a doplňky z plastu Originální balení: černý podstavec se jménem vozu,...
Elegantní dvoudveřová Škoda MBX se ve své době stala propadákem, ale dnes je jednou z nejdražších škodovek. Zachovalo se jich jen několik desítek, a proto se dnes zrestaurovaná prodává za víc než milión korun. Pro západní trhy navrhli konstruktéři karosérii v americkém stylu bez sloupků mezi bočním skly a s dveřmi bez rámů oken. Po zahájení výroby ale...
2018 Škoda Fabia III R5 − vítěz WRC-2 Rallye Monte-Carlo 2018, č. 32 − Kopecký/Dresler Nejúspěšnější soutěžní vůz Škoda Motorsport v tomto tisíciletíFIA WRC 2 posádka: Jan Kopecký – Pavel Dresler (CZ/CZ)FIA WRC 2 tým: ŠKODA Motorsport Věrné barvy, nápisy, poznávací značky a další detaily ABREX 1:43, na podstavci se jménem vozu, s čirým plexikrytem a...
Poslední československé kupé (Coupé) − Škoda Rapid 136 Tímto Rapidem skončila dlouhá řada semi-sportovních škodovek Škoda Felicia, Škoda 1000/1100 MBX, Škoda 110 R, Škoda Garde a Škoda Rapid. Dvoudveřové Favority sportovního střihu už skončily jen ve fázi prototypu.Poslední řada Rapidů měla motor s hliníkovou osmikanálovou hlavou vyráběnou pro...
Elegantní dvoudveřová Škoda MBX byla ve své době propadákem, ale dnes je jednou z nejdražších škodovek. Zachovalo se jich jen několik desítek, a proto se dnes zrestaurovaná prodává za víc než milión korun. Pro západní trhy navrhli konstruktéři karosérii v americkém stylu bez sloupků mezi bočním skly a s dveřmi bez rámů oken. Po zahájení výroby ale byla...
Jediný masově vyráběný kabriolet v zemích bývalého socialistického bloku. Tato Škoda Felicia Roadster je také oceňovaná jako jedna z nejkrásnějších škodovek. Tento model Škoda Felicia Super z let 1963–1964 byl vybavený silnějším motorem o objemu 1221 cm3. Pro letní sezónu měla Felicia plátěnou stahovací střechu a pro zimní provoz pevnou laminátovou....
Jediný masově vyráběný kabriolet v zemích bývalého socialistického bloku. Tato Škoda Felicia Roadster je také oceňovaná jako jedna z nejkrásnějších škodovek. Tento model Škoda Felicia Super z let 1963–1964 byl vybavený silnějším motorem o objemu 1221 cm3. Pro letní sezónu měla Felicia plátěnou stahovací střechu a pro zimní provoz pevnou laminátovou....
Jediný masově vyráběný kabriolet v zemích bývalého socialistického bloku. Tato Škoda Felicia Roadster je také oceňovaná jako jedna z nejkrásnějších škodovek. Tento model Škoda Felicia Super z let 1963–1964 byl vybavený silnějším motorem o objemu 1221 cm3. Pro letní sezónu měla Felicia plátěnou stahovací střechu a pro zimní provoz pevnou laminátovou....
Škoda Octavia je designově asi nejkrásnější "obyčejná" škodovka vyráběná za komunistického režimu. Díky svým líbivým křivkám a přijatelné ceně se Octávia dobře prodávala i na Západě. Boleslavský AZNP jich ale nedokázal vyrábět tolik, aby se stala kýženým "lidovým" vozem pro pracující lid. Tehdejší Československé automobilové závody (ČAZ) proto hledaly...
Škoda Octavia je designově asi nejkrásnější "obyčejná" škodovka vyráběná za komunistického režimu. Díky svým líbivým křivkám a přijatelné ceně se Octávia dobře prodávala i na Západě. Boleslavský AZNP jich ale nedokázal vyrábět tolik, aby se stala kýženým "lidovým" vozem pro pracující lid. Tehdejší Československé automobilové závody (ČAZ) proto hledaly...
Škodovka, ve které jsme nejčastěji jezdili za socialismu. Toto auto se poprvé dalo někdy koupit v tehdejší Mototechně nebo prodejně Škoda i bez delšího pořadníku, pokud jste netrvali na konkrétní barvě. Typ 742, označovaný také jako "M", byl poslední větší modernizací "embéčka" s motorem vzadu. Oproti předchozí užší Škodě 105/120 označované jako "užovka"...
Škodovka, ve které jsme nejčastěji jezdili za socialismu. Toto auto se poprvé dalo někdy koupit v tehdejší Mototechně nebo prodejně Škoda i bez delšího pořadníku, pokud jste netrvali na konkrétní barvě. Typ 742, označovaný také jako "M", byl poslední větší modernizací "embéčka" s motorem vzadu. Oproti předchozí užší Škodě 105/120 označované jako "užovka"...
Škoda řady 100/110 sehrála významnou roli v motorizaci socialistického Československa. Technicky i výbavou škodovka s motorem vzadu zaostávala, ale bylo to první auto, kterého AZNP vyrobil víc než milion, a to 1 079 708 vozů všech modifikací. Design "stovky", resp. "stodesítky" je považovaný za nenápaditý a fádní, ale vzniklo z ní vzhledově atraktivní...
Poslední model škodovky řady 100/110 v imatrikulaci Veřejné bezpečnosti z roku 1975.Škoda 110 L se vyráběla do roku 1977, takže se dostala do žlutooranžovo-bílé barevné kombinace VB jen v menším množství hlavně na Slovensku, resp. v Slovenké socialistické republice (součást ČSSR).Na Slovensku se dochovala dokumentace vozech Škoda 110 L, které takto v roce...
Škoda řady 100/110 sehrála významnou roli v motorizaci socialistického Československa. Technicky i výbavou škodovka s motorem vzadu zaostávala, ale bylo to první auto, kterého AZNP vyrobil víc než milion, a to 1 079 708 vozů všech modifikací. Design "stovky", resp. "stodesítky" je považovaný za nenápaditý a fádní, ale vzniklo z ní vzhledově atraktivní...
Škoda řady 100/110 sehrála významnou roli v motorizaci socialistického Československa. Technicky i výbavou škodovka s motorem vzadu zaostávala, ale bylo to první auto, kterého AZNP vyrobil víc než milion, a to 1 079 708 vozů všech modifikací. Design "stovky", resp. "stodesítky" je považovaný za nenápaditý a fádní, ale vzniklo z ní vzhledově atraktivní...
Škoda Octavia je designově asi nejkrásnější "obyčejná" škodovka vyráběná za komunistického režimu. Díky svým líbivým křivkám a přijatelné ceně se Octávia dobře prodávala i na Západě. Boleslavský AZNP jich ale nedokázal vyrábět tolik, aby se stala kýženým "lidovým" vozem pro pracující lid. Tehdejší Československé automobilové závody (ČAZ) proto hledaly...
Klasický výjezdový a velitelský automobil tzv. Požární ochrany (hasiči) z doby socialismu. Imatrikulace, kterou hasiči zavedli v roce 1976. Tento vůz také často zabezpečoval průjezd městem těžkým hasičským cisternám. Typ 742, označovaný také jako "M", byl poslední větší modernizací "embéčka" s motorem vzadu. Oproti předchozí užší Škodě 105/120 označované...
Standardní auto Veřejné bezpečnosti za socialismu. "Esenbáci" neměli škodovky příliš v oblibě, protože v zimě topily méně než "žigulíky" (sovětský licenční Fiat) a bylo v nich trochu méně prostoru. Typ 742, označovaný také jako "M", byl poslední větší modernizací "embéčka" s motorem vzadu. Oproti předchozí užší Škodě 105/120 označované jako "užovka" mělo...
2004 Škoda Octavia II sedan a 2004 Škoda Octavia II Combi byly prvními modely společnosti Abrex. Vyvíjel je ve vývojovém centru Škodovky v mladoboleslavské Česaně souběžně s vývojem skutečného vozu Octavia II, který automobilka ŠKODA AUTO představila v roce 2004 v Paříži.Historicky věrné provedení a barva.Velikost: 1:43 Výrobce: Abrex, s.r.o....
Model první škodovky s celokovovou karoserií. Využívali ho hlavně funkcionáři komunistického režimu na úrovni krajů a okresů, ředitelé větších podniků, ale i StB. Velká část sedanů šla na vývoz. K obyčejným lidem se tyto škodovky dostaly, až když je stranické a státní orgány vyřadily jako ojeté.Historicky věrné provedení a barvaČlánek o tomto modelu...
Škodovka, ve které jsme jezdili za socialismu. Toto auto se poprvé dalo někdy koupit v tehdejší Mototechně nebo prodejně Škoda i bez delšího pořadníku, pokud jste netrvali na konkrétní barvě. Typ 742 byl poslední větší modernizací "embéčka" s motorem vzadu. První vozy 105/120 vyráběné v letech 1976 až 1983 byly označované jako "užovka". V roce 1984 je...
Stopětky se ve službě Veřejné bezpečnosti neobjevovaly příliš často. "Esenbákům" nevyhovoval jejich slabší motor a neměli škodovky příliš v oblibě, protože v zimě topily méně než "žigulíky" (sovětský licenční Fiat). Typ 742 byl poslední větší modernizací "embéčka" s motorem vzadu. První vozy 105/120 vyráběné v letech 1976 až 1983 byly označované jako...
Pohotovostní nebo velitelské auto Požární ochrany v imatrikulaci, kterou hasiči zavedli v roce 1976. Předloha vozu pochází z pražského útvaru PO v Letňanech. Tento vůz také často zabezpečoval průjezd městem těžkým hasičským cisternám. Typ 742 byl poslední větší modernizací "embéčka" s motorem vzadu. První vozy 105/120 vyráběné v letech 1976 až 1983 byly...